• Blog dedicat acestor barbari care ne conduc…

    ...şi care şi-ar dori ca nouă tuturor să ne fie teamă. Să spunem ce credem în şoaptă sau deloc. Să credem permanent că ei sunt cei ce ne decid soarta în bine sau în rău, după bunul lor plac.

    Să acceptăm că pot intra cu bocancii în vieţile noastre, în casele noastre, în familiile noastre.

    Şi-ar dori să ne fie frică de ei, de familiile lor, de ciracii din jurul lor. Le-ar plăcea să ne ştie tăcuţi şi înspăimântaţi că undeva, într-un anume moment, atunci când ei doresc, ne pot scoate din locurile în care am decis să trăim în linişte, demni şi respectaţi.

    Ne fură banii, ne bat, ne jignesc, ne umilesc în văzul prietenilor, copiilor, mamelor şi fraţilor noştri. Pentru că lor li se cuvine tot. Şi nu li se poate întâmpla nimic.

    Ei sunt puterea. Sunt miezul vieţilor noastre. Sunt acel ceva care ne poate murdări viaţa, pentru că aşa doresc ei.

    Vor să ne ştie murdari, corupţi şi controlabili. Dacă nu suntem aşa se pot ocupa ei de acest lucru. Altfel nu le suntem de folos. Dacă nu îşi pun mâinile murdare pe vieţile noastre, nu contăm pentru ei.

    Hainele curate, fără urma falangelor lor pe ele nu sunt demne de purtat de către noi. În faţa lor. Le suntem inutili şi de neluat în seamă, pentru că aşa vor ei. Altfel, ne aruncă în mulţime şi ne uită. Aşa murdăriţi şi ponegriţi fără ca ei să fie nevoiti să platească vreun minut. Pentru că lor li se cuvine tot. Iar nouă, celorlalţi, nimic.

    Poate că ar trebui să nu ne mai fie teamă. Poate că ar trebui să nu ne mai fie ruşine cu noi aşa cum suntem. Fără urme de mizerie pe noi. Fără a dori ca ei sa ne ştie controlabili şi atunci utili. Fără a ne împuţi doar că să le dăm lor satisfacţie.

    Sau, cine ştie. Poate vrem să le plăcem lor.
    Acestor barbari care ne conduc...

    Cornel BRIŞCARU

Gunoaiele din Tirgu Mureş. Legal sau ce?

Am primit, de la un cetăţean, o scrisorică.
Şi, păstrand bunul meu obicei, o public aici, pentru ca toţi cei interesaţi să o poată lectura.
Inclusiv reprezentanţii autorităţilor statului. Care mai ştiu pentru ce sunt plătiţi.
O public chiar dacă iarăşi, nişte imbecili cu iz penal, vor scrie mizerii despre mine, sau alţii, pe bani publici, in perioada care urmează.
Pentru că „imi permit” să dau publicităţii astfel de scrisori.
Dar asta este, imi asum şi merg mai departe.
Şi eu.
Pentru că trebuie să se facă dreptate!
Doar acesta a fost motivul pentru care şi eu, alături de alte mii de oameni, in miez de iarna, la minus 20 de grade celsius, am inţeles să ieşim in stradă, să protestăm.
Pentru a inlătura o putere abuzivă.
Alta dintre ele.
„Stimaţi domni consilieri, v-am felicitat şi pe bloguri pentru activitatea pe care aţi avut-o în comisia de verificare a contractelor primăriei şi vă admir pentru curajul de care daţi dovadă făcând publice aceste lucruri.
Îmi permit să vă ofer câteva detalii legate de contractul de salubritate din documentele care mi-au trecut prin mână, le cunosc foarte bine şi care poate vă vor fi de folos, şi dvs. şi nouă, tuturor!
Vroiam să vă urmez exemplul şi să le fac şi eu publice prin blogurile dumneavoastră, dar m-am gândit că poate e mai bine să le ştiţi dvs. înainte şi să decideţi dacă doriţi să le publicaţi sau nu. Personal cred că raportul dvs., poate completat cu datele pe care vi le pun la dispoziţie, trebuie să ajungă şi la DNA (poate şi la Bucureşti, că aici …) ori la Guvernul României.

Să ştiţi că reprezentanţii primăriei acceptă la plată situaţii de lucrări depuse de Salubriserv neconforme cu realitatea (care conţin activităţi/materiale cu mult peste ceea ce s-a prestat/utilizat, ori care nu au fost prestate deloc), astfel încât sume mari de bani sunt încasate de Ţerbea fără a face nimic în schimb.
Ştiţi cum se procedează, de fapt? Oamenii lui Maior din primărie şi cei da la firmă se înţeleg mai întâi asupra sumei lunare pe care Salubriserv o poate factura către primărie. Apoi aranjează situaţiile de lucrări, de cele mai multe ori mărind fără o justificare reală rapoartele zilnice de lucru, astfel încât suma stabilită să poată fi facturată în totalitate.
Potrivit valorilor privind tipurile şi cantităţile de lucrări de salubrizare (stabilite de primărie şi Salubriserv în Anexa 1 la contractul nr. 5/2008), calculul arată că suma maximă ce poate fi facturată/încasată de Salubriserv de la Primăria Tg. Mureş pentru activitatea de salubrizare pe timp de vară este de aproximativ 730.000 lei/lună, iar pe timp de iarnă este de 370.000 lei/lună, cu condiţia ca aceste lucrări să fie executate în totalitate, pe care de altfel le-aţi găsit şi dumneavoastră.
Dar trebuie să ştiţi că au fost înaintate spre plată şi achitate, în aceşti 5 ani de contract, sume cu mult mai mari, între 1.100.000 lei şi 1.650.000 lei (iunie 2010). Pe perioada de vară, având în vedere că funcţionează şi utilajele de spălat şi măturat mecanic, Salubriserv încasează de la primărie aproximativ între 1.100.000 – 1.300.000 lei/lunar.
În toţi aceşti ani, au fost plătite lucrări de salubrizare la valori ce depăşesc valoarea maximă contractată, în condiţiile în care Ţerbea a redus mereu cheltuielile Salubriserv (reduceri de personal, utilaje, cote de carburant şi, implicit a volumului de lucrări executate), care duc, fără discuţie, la imposibilitatea realizării activităţilor de salubrizare la parametrii minimali de cantitate şi calitate prevăzuţi în contract.
Salubriserv trebuia să îşi dimensioneze structura de personal, parcul de autospeciale, utilaje şi echipamente, pentru a executa lucrările de salubrizare conform obligaţiilor asumate, raportat la volumul de lucrări (măturat mecanic, măturat manual, stropit mecanic, stropit cu furtunul) prevăzut în Anexa 1 la contract.
În 2008, Secţia Curăţenie Căi Publice din cadrul Salubriserv avea cca. 250 de angajaţi. După mai multe disponibilizări, la sfârşitul anului 2010, au mai rămas aproximativ 120 de angajaţi. Tot aşa şi cu maşinile: numărul autospecialelor a scăzut foarte mult (în 2008 şi 2009 Secţia avea 32 de utilaje, din care unele lucrau în două sau trei schimburi – autospeciale de spălat mecanic, măturat mecanic, ifroane şi autocaminoane pentru transportul deşeurilor stradale, în timp ce în prezent mai funcţionează cam 17 utilaje).
Cota de motorină care era repartizată fiecărei autospeciale de măturat şi spălat mecanic a fost de 70 de litri/zi, iar consumul de motorină de 14 litri/autospecială/oră de măturat mecanic şi 8-10 litri/autospecială/oră de spălat mecanic. Astfel, cei 70 de litri la un consum de 14litri/oră ajung doar pentru 5 ore de funcţionare din cele 8 ore zilnice de muncă. Un calcul simplu arată că cantitatea de motorină repartizată nu acoperă efectuarea în totalitate a rapoartelor de lucru repartizate.
Rapoartele de mecanizat sunt supradimensionate, ele au între 26 şi 35 de străzi, din care fizic nu pot fi efectuate numai 1/3 în timpul normal de lucru, de 8 ore (în ani precedenţi, pe 10 rapoarte de mecanizat erau repartizate 14 autospeciale).
Din 2010, cota de motorină repartizată fiecărei autospeciale s-a diminuat simţitor, până la aproximativ 20 litri/zi/autospecială, cantitate care ajunge pentru realizarea lucrărilor specifice pe maxim 3 străzi/zi.
Pentru a muşamaliza valoarea reală a prestaţiilor realizate, Salubriservul nu au mai întocmit foi de parcurs (deşi în lege se spune că acestea au regim special şi trebuie păstrate 5 ani), iar pentru alimentarea cu motorină a autospecialelor s-au utilizat 2 carduri de consum, ca să nu existe o evidenţă clară a cantităţii alimentate de fiecare utilaj în parte.
În 2008 – 2010 au fost înregistrate în mod frecvent situaţii de lucrări facturate de Salubriserv şi achitate de Primăria Tg. Mureş, în contul unor prestaţii neexecutate în realitate.
De exemplu, în luna iunie 2010, în condiţiile în care la nivelul municipiului Tg. Mureş s-au înregistrat atenţionări cu cod galben de ploi abundente (cu cantităţi de apă ce au depăşit 25-30 l/mp şi izolat 50 l/mp), o parte din lucrările de salubrizare – spălatul mecanic, stropitul mecanic, stropitul cu furtunul şi măturatul mecanic – nu au fost executate.
Totuşi, lucrările facturate de Salubriserv şi plătite de Primăria Tg. Mureş pentru această lună au înregistrat, paradoxal, atât valori supradimensionate (măturat mecanic – 10.033.552 mp, în valoare de 179.098,92 lei; spălat mecanic – 9.931.372 mp, în valoare de 165.456,66 lei; stropit mecanic – 698.642 mp, în valoare de 4.572,61 lei; spălat cu furtunul – 2.673.874 mp, în valoare de 70.002,03 lei – suma totală plătită de primărie pentru aceste activităţi a fost de 419.130,22 lei), cât şi plăţi neconcordante cu starea de fapt (Salubriserv a emis o factură în valoare de 411.978,14 lei, reprezentând lucrări supraevaluate de degajare şi decolmatare impuse de intemperii. Situaţia de lucrări prevedea plata pentru transportul a 1.584 tone de deşeuri stradale, 396 ore – chirie utilaj şi 3168 ore – personal de deservire, deşi plata personalului de deservire este inclusă în preţul transportului deşeurilor stradale).
Spre comparaţie, conform Situaţiei de lucrări privind „lucrările de salubrizare în perioada 01.07.2010 – 31.07.2010”, suma facturată şi plătită pentru luna iulie 2010 a fost de 1.125.393,43 lei, din care ponderea cea mai mare o au lucrările mecanizate – măturat, spălat, stropit mecanic şi stropit cu furtunul – 414.079,72 lei.
În situaţie au fost incluse cantităţi de lucrări majorate în mod artificial, astfel: curăţat rigole – 30.920 mp, personal de deservire: 6480 de ore, dar şi cantităţi mult mai mari decât cele efectiv realizate de alte servicii: transport deşeuri stradale – 1.966,8 tone, chirie utilaj – 1.152 de ore. Valoarea totală a acestor lucrări a fost de 302.962,35 lei. Totodată, Salubriserv a emis o factură în valoare de 62.694,40 lei ce include lucrări suplimentare neexecutate de salubrizare pe strada Insulei din Tg. Mureş în perioada 09.07. – 25.07.2010 (transportul a 400 de tone deşeuri stradale, 136 ore – chirie utilaj şi 2.340 ore – personal de deservire, în condiţiile în care, după cum am mai precizat, în preţul transportului deşeurilor stradale, este inclusă şi plata personalului de deservire).
Această factură a fost emisă pentru lucrările efectuate la stadionul Trans – Sil, utilizat de Fotbal Club Municipal Tg. Mureş, şi plătită din banii tuturor, deşi ele trebuiau să fie achitate de beneficiarul prestaţiilor, în speţă clubul de fotbal patronat bineînţeles de Claudiu Maior.
Plata din bugetul local către Salubriserv a unor sume necuvenite (conform obligaţiilor asumate de Primăria Tg. Mureş) se face constant, începând cu luna martie 2008, de când în situaţiile de lucrări s-au inclus, iar angajaţii Primăriei Tg. Mureş au acceptat la ordinul lui Maior, ca plata integrală a personalului de deservire la activităţile de salubrizare să se facă lunar, deşi, conform contractului de delegare a gestiunii, activităţile acestora sunt plătite doar când personalul este utilizat în cadrul activităţilor de deszăpezire la autospecialele care nu sunt prevăzute cu sistem de împrăştiere a materialului antiderapant.
Plata personalului de deservire în cazul lucrărilor de salubrizare este inclusă în articolul „Transport deşeuri stradale” din situaţiile de lucrări, aşa că personalul de deservire se plăteşte de două ori. Articolul „Chirie utilaj” din situaţiile lunare de lucrări, prin care se face plata încărcătoarelor frontale participante la activitatea de salubrizare, nu este prevăzut în Anexa 4 a contractului.
Dacă sunteţi interesaţi, citiţi adresa Salubriserv nr. 452/12.02.2009 către Primăria Tg. Mureş, prin care aceasta solicită aprobarea ajustării tarifelor practicate pentru activitatea de salubrizare a municipiului. Veţi putea constata că la pag. 4 sunt enumerate în tabelul nr. 2 activităţile de salubrizare stradală, conform contractului, unde nu se regăsesc cele două articole (plata deservenţi şi chirie utilaj), iar în tabelul de la pag. 6, care cuprinde cantităţile totale de lucrări efectuate în anul 2008, cele două articole se regăsesc la pct. 11 şi 12, pentru care primăria a achitat nejustificat (poate ilegal) suma de 844.896 lei (fără TVA), respectiv 1.168.830 lei (fără TVA). Din asta rezultă clar cca. 2.000.000 lei/an prejudiciu. Ce spuneţi?
În situaţiile de lucrări sunt trecute în fals sute de ore de chirie utilaj, cu toate că cea mai mare parte a acestor utilaje funcţionează numai câteva ore pe zi sau deloc (de ex. în 2011: din cele 7 încărcătoare frontale pe care le deţine Salubriserv funcţionau doar 2, 4 autospeciale pentru transportul sacilor de deşeuri menajere rezultate în urma curăţeniei zilnice şi 2 autobasculante de 10 tone pentru transportul crengilor şi al altor deşeuri nemenajere).
Potrivit situaţiilor de lucrări decontate, începând cu luna martie 2008, pentru activităţile de salubrizare, Salubriserv a încasat următoarele sume: martie 2008 – 762.005,33 lei, aprilie 2008 – 869.749,39 lei, mai 2008 – 1.193.105,70 lei, iunie 2008 – 1.211.235,84 lei, iulie 2008 – 1.231.986,18 lei, august 2008 – 1.247.975,49 lei, septembrie 2008 – 1.304.499,39 lei, octombrie 2008 – 1.017.375,84 lei, noiembrie 2008 – 823.877,85 lei, decembrie 2008 – 668.100,29 lei. În 2009, Salubriserv a încasat următoarele sume pentru activitatea de salubrizare: ianuarie 2009 – 636.555,56 lei, februarie 2009 – 582.959.61 lei, martie 2009 – 683.997,70 lei, aprilie 2009 – 835.818,04 lei, mai 2009 – 1.158.136,13 lei, iunie 2009 – 1.137.460,57 lei, iulie 2009 – 1.125.393, 43 lei, august 2009 lei – 1.103.548,98 lei, septembrie 2009 – 826.986,69 lei, octombrie 2009 – 738.136,69 lei, noiembrie 2009 – 438.455,27 lei.
Dacă se compară suma efectiv încasată (8.837.933,16 lei) de Salubriserv la suma maximă (5.821.006,40 lei) ce putea fi încasată pe perioada de vară 2008 (1 martie – 31 octombrie), rezultă un prejudiciu la bugetul local de 3.016.926,76 lei, iar pentru perioada de vară 2009 – 1.788.471,83 lei. Având în vedere aceste cifre, se înţelege faptul că în aceşti cinci ani de contract se poate ajunge undeva la aproximativ 40%-50% prejudiciu la bugetul local pentru total activităţi decontate şi nerealizate.
La fel, situaţiile de lucrări întocmite de Salubriserv pentru „Curăţenia de toamnă 2010” nu au fost reale, dar sumele aferente prestaţiilor consemnate în documentele de lucru au fost aprobate spre decontare.
Personalul alocat pentru efectuarea acestor lucrări a fost subdimensionat la 8 persoane, 6 utilaje (2 ifroane şi 4 autobasculante), împărţite în 2 echipe, a căror activitate a constat în ridicarea deşeurilor depuse de locuitorii oraşului în faţa locuinţelor individuale sau la containerele asociaţiilor de proprietari. Printre activităţile introduse fictiv în situaţiile de lucrări se regăsesc: spălat cu furtunul, spălat mecanic, măturat mecanic, măturat manual şi adunat noroi, în condiţiile în care persoanele şi utilajele care au participat la curăţenia generală de toamnă au fost pontate atât în cadrul rapoartelor zilnice de salubrizare, cât şi în rapoartele întocmite pentru „Curăţenia de toamnă 2010”, toate acestea perpetuându-se şi în anii ce au urmat.
În acelaşi registru infracţional e de semnalat că, începând din anul 2012, Salubriserv încasează o sumă fixă de la Primărie, indiferent de cantitatea lucrărilor prestate în timpul campaniilor de curăţenie de primăvară şi de toamnă, prin adoptarea de către Consiliul Local al municipiului Tg. Mureş a HCL nr. 386 din 30.11.2011 privind aprobarea nivelelor taxelor speciale pe anul 2012, administrate prin Serviciul public – Administratia domeniului public, prin care reprezentanţii municipalităţii au introdus spre aprobare, inducându-i în eroare pe consilierii locali, şi cuantumul taxei de curăţenie primăvară/toamnă – 16 lei/gospodărie/an, această taxă nefiind adoptată în prealabil de către Consiliul Local Tg. Mureş printr-o HCL (în Expunerea de motive nr. 2.441/15.11.2011, reprezentanţii Administraţiei Domeniului Public menţionează faptul că “în conformitate cu prevederile art.36, art. 45 şi art.115 alin 1 lit b. din Legea administraţiei publice locale nr.215/2001, republicată, consiliul local hotărăşte asupra cuantumului taxelor speciale locale, motiv pentru care venim cu propunerea ca deliberativul municipal sa aprobe reactualizarea unor taxe speciale pe anul 2012, stabilite de către Serviciul public – Administraţia Domeniului Public” – este evident faptul că pentru a actualiza o taxă specială aceasta trebuie să existe, adică să fie adoptată în prealabil de către deliberativul municipal). „

Începând cu data de 01.08.2010, conducerea societăţii de salubrizare a dispus noi măsuri de diminuare a cheltuielilor Salubriserv, prin reducerea timpului de lucru de la 8 ore/zi la 4 ore/zi (o parte din angajaţii Secţiei Curăţenie Căi Publice din cadrul Salubriserv au semnat contracte individuale de muncă cu 4 ore/zi), astfel încât operatorul de salubritate a fost şi este în imposibilitatea de a respecta prevederile art. 12, pct. 8 şi 33 din contractul nr. 5 din 15.01.2008 încheiat cu Primăria Tg. Mureş, conform cărora „concesionarul are obligaţia să efectueze serviciul public de salubrizare conform prevederilor caietului de sarcini, în condiţii de calitate şi eficienţă” şi „… îşi va dimensiona structura de personal, parcul de autospeciale, al utilajelor şi echipamentelor cu respectarea condiţiilor minime propuse prin caietul de sarcini, în funcţie de volumul de lucrări estimate, având în vedere că suprafeţele domeniului public cuprinse în programul de prestaţii să fie zilnic în stare de curăţenie, prin exercitarea tuturor activităţilor necesare, funcţie de anotimp, în scopul obţinerii şi menţinerii calităţi cerute, conform cu normele şi normativele în vigoare”.
În urma reducerii timpului de lucru la 4 ore/zi nu sunt executate lucrările de salubrizare conform rapoartelor zilnice de lucru (prevăzute în Anexa 1 la contract), iar „nerespectarea repetată a programelor de lucru în conformitate cu frecvenţele de salubrizare…duce la rezilierea de plin drept a contractului fără intervenţia instanţelor de judecată şi fără somaţie şi punerea în întârziere a concesionarului” – art. 17, pct. 7 din contract.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: